Da var juleflesket borte...

Da var juleflesket borte...helt sykt at jeg gikk opp 3,1 kg på ca ei uke ( nå kan jeg tørre å si det for nå er de borte), og det ble ikke så mye godis og feit mat, men det ble jo litt av hvert både kaker, godis, dessert og noe feit mat. Jeg legger sykt fort på meg også da. Da var de altså borte igjen på 10 dager og det syns jeg er veldig bra. Jeg tenkte nå at ja de er borte igjen i løpet av januar, for jeg vet at når jeg legger om kosten igjen så går jeg fort ned i starten og jammen det får'n si. Nå har jeg jo vært knallhard både med kost og trening dette året så at det belønner seg er jo bare gøy da. Selv om jeg vet at vektnedgangen ikke vil gå så fort fra nå av kan ikke gå ned omtrent 3 kg i uka, det er ikke bra. Hadde nok samlet en del vann i jula også for jeg har hatt maratonn til og fra do hele forrige uke. Så det er liksom ikke bare fett som har forsvunnet igjen.

Da er det bare å jobbe seg nedover igjen og nå står da vekten som før jul på -11 kg.=)

Jeg var på bodypump i går og den timen ble jeg nesten ikke sliten av engang, jeg turte ikke legge på like mye vekter da som første gangen jeg var på den timen for nesten 1 mnd siden for da så jeg omtrent stjerner etter på og var så støl i armene at jeg ikke klarte å løfte armen til skulder høyde på 3 dager...hehe...her snakker vi å gå ut LITT for hard...hehe,men det er nå det en lærer av da. Jeg liker bodypump veldig godt så dette er en time jeg skal fortsette med sammen med styrketrening i sal og spinning ihvertfall. Tenker at jeg bør finne et par timer til jeg kan gå på også så jeg får litt variasjon i treningen og ikke går lei, men fortsatt er det futt og fart og dagene hvor jeg har fri sitter jeg nesten og hopper i sofan av rastløshet...hehe, men jeg vet jeg må ta pauser for å ikke gå på en skikkelig smell.

 

Er du flink til å unne deg pauser i treningen? Hvor mange dager i uka trener du?

19 kommentarer

Heidi

10.01.2013 kl.16:12

Jeg trener minimum tre dager i uka, men prøver å få inn en liten treningsøkt hver dag. Men det er kun fordi jeg elsker trening, er ikke så opptatt av å gå ned.

slankmedmat

10.01.2013 kl.16:23

Så bra! Herlig når det går riktige veien=) Ha en flott kveld!

Fit and Happy

10.01.2013 kl.17:47

man legger ikke på seg 3 kg fett på en uke..

det meste er vann fordi man endrer brått trening og kostholdvaner...

men ja- kroppen er flink til å gå i sparemodus derfor er det viktig å ikke tillate seg for mye for mange dager etter hverandre..hvor mange dager i uken skal man trene avhenger av treningens form og intensitet, jeg trener hardt og har lagt til 2 dager hvile i uken

Tessa82

10.01.2013 kl.17:59

Fit and Happy: Ja jeg merket at det var en del vann. He He Jeg trener 3-4 dager i uken. Syns det er passe for meg.Da har jeg hviledag i mellom.:)

MissDreamy

10.01.2013 kl.19:02

-11 kg er kjempebra! Godt jobba! Og lykke til videre :) Er det mange kg du skal ned tilsammen?

Lovelyliller.com

10.01.2013 kl.19:57

jeg tar pauser om jeg har lyst. det er ikke snakk om å unne seg fri for jeg trener kun om og når jeg har lyst ;D

Tessa82

10.01.2013 kl.20:15

MissDreamy: Takk for det.=) Ja det er en hel del kilo det. Målet er å klare 40 kg så får jeg se hvor fornøyd jeg er når jeg når det. =)

FitoverFat

10.01.2013 kl.20:26

Superbra! :) Så flink du er! Hva/hvordan har du spist de siste 10 dagene da?

Jeg har ikke gått ned så mye i vekt enda, men merker det på målene! :D Har også uken fra imorgen av, så det er klart man varierer litt i vekt da..

Tessa82

10.01.2013 kl.20:30

FitoverFat: Til frokost,lunsj og kveldsmat har jeg spist enten kjempe grovt brød med pålegg, makrell i tomat feks, kalkun pålegg osv Eller knekkebrød med samme type pålegg og drukket en kopp te med melk i. Til middag har vi hatt mye forskjellig eks her er laks med en potet og masse grønnsaker, fullkornspita med salat og kylling, kylling salat med fullkorns pasta, kylling wrap med salat og rømme. Og på kvelden har jeg spist litt nøtter for å få i meg nok kcal og ha noe og knaske på, og rå grønnsaker.=)

FitoverFat

10.01.2013 kl.20:50

Nice :) Gode tips her :)

Marit

10.01.2013 kl.22:11

Jeg trener styrke mandag, onsdag, fredag. Etter kveldens happening (hehe) så blir det nok elipsemaskintrening på torsdager og løpetur som vanlig søndager ;) Er veldig godt fornøyd med en slik treningsuke :D

Marit

10.01.2013 kl.22:13

Du er kjempeflink :D Stå på videre og jeg er HELT SIKKER på at du vil klare å komme deg dit du vil på din treningsreise ;) Klem

Tessa82

10.01.2013 kl.22:14

Marit: Så bra. Høres ut som ei fin trenings uke det.=)

Tessa82

10.01.2013 kl.22:15

Marit: Takk for det.=) Ja jeg blir mer og mer sikker selv også og jeg som sa jeg aldri kom til å like å trene...hehe...nå får jeg jo ikke nok.=)

Marit

10.01.2013 kl.22:17

Slik var det med meg også. Har du lest "min historie" på bloggen min? Du vil kansje kjenne deg igjen...hehe! Trodde ALDRI jeg skulle like å trene, nå har det jo blitt en hobby som jeg er veldig glad i :D

Tessa82

10.01.2013 kl.22:21

Marit: Nei jeg fikk plutselig så mange nye venneforespørsler så jeg må ta meg en rundt og kikke. Skal gå inn og lese.=)

Marit

10.01.2013 kl.22:24

Do that ;) Er sikker på at vi hadde lignende utgangspunkt, etter hva jeg har lest inne hos deg ;)

Tessa82

10.01.2013 kl.22:46

Marit: Hehe ja absolutt, bare at jeg veier veeeeldig mye mer enn det du gjorde da. Tanke messig er mye av det kjempe likt. hehe...var et par ganger jeg tenkte...leser jeg min egen blogg nå.:P

Marit

10.01.2013 kl.22:48

Hihi :D Morsomt!

Skriv en ny kommentar

Tessa82

Tessa82

33, Stange

33 år, mor til to gutter på 6 og 1 1/2 år, samboer. Driver for tiden med livsstilsendring noe som innebærer både et sunnt kosthold og trening. Blogger en del om dette og andre ting jeg måtte ha på hjertet.

Kategorier

Arkiv

hits